Wytwarzając istniejące lub nowe typy naczep z podłogą przesuwną
Zapotrzebowanie na naczepy z takim dachem stale wzrasta
Wytwarzając istniejące lub nowe typy naczep z podłogą przesuwną, Kraker Trailers nieodmiennie zadaje sobie jedno zasadnicze pytanie: czy dana konstrukcja naczepy uczyni ją łatwiejszą w obsłudze i czy eksploatacja takiego pojazdu umożliwi przewoźnikowi osiągnięcie wyższego dochodu? Nie inaczej została skonstruowana i udoskonalona naczepa z podłogą przesuwną i hydraulicznym dachem. Z uwagi na coraz bardziej oczywiste korzyści, zapotrzebowanie na naczepy z takim dachem stale wzrasta.
Wielki wkład w cały ów proces konstrukcyjny wnosi Freddy de Klerk z działu technicznego Masters in Moving Floor Trailers.
Nowy typ dachu składającego się ze standaryzowanych komponentów, które nadają się do wykorzystania w innych typach dachu, zapewnia większą pojemność, a tym samym większą taniość zaopatrzenia, co stanowiło główne założenie projektu. Innym ważnym elementem jest czynnik czasu. Należało uprościć montaż komponentów w celu skrócenia czasu niezbędnego do budowy, a także do napraw i konserwacji, jednakże absolutnie bez uszczerbku dla jakości i niezawodności. Choć można rzec, że to zadanie niełatwe, zostało już wykonane.
„Po stworzeniu przybliżonej koncepcji, co chcemy osiągnąć, odbyliśmy rozmowy z klientami stosującymi naczepy z podłogą przesuwną i hydraulicznym dachem, które pomogły nam jeszcze lepiej zrozumieć, jak pracują one w terenie; uzyskane informacje okazały się niezwykle przydatne w całym procesie konstrukcyjnym” - mówi de Klerk.
Ruch dachu zapewnia napęd (standardowego) układu hydraulicznego pojazdu ciągnącego. Po zamknięciu, dach zostaje pneumatycznie uszczelniony. Konstrukcja umożliwia dalsze stosowanie drążka obrotowego, co jest istotną zaletą szczególnie w procesie rozładunku materiałów o dużej objętości. Podstawę rozwiązania stanowi silnik obrotnic, stosowany już wcześniej przez Kraker Trailers w różnych typach dachów hydraulicznych.
W efekcie powstał nowy dach, którego większość komponentów nadaje się do budowy dachu pełnego lub podwójnego dwuczęściowego dachu środowiskowego. Ponadto, nowy dach posiada konstrukcję symetryczną, co oznacza, iż nie ma znaczenia, z której strony jest otwierany. W przyszłości przewiduje się zwiększoną eksploatację naczep wyposażonych w dach hydrauliczny połączony z klapą tylną.