CF-200 z chłodnicą
Deacons podnosi wielofunkcyjność na wyższy poziom
CF-200 agregatem chłodzącym. Czy to nie CF-ISO? Nie, ten typ naczepy wytwarza się sporadycznie w zakładzie Axel na zamówienie klienta. Tym razem wyrób został zlecony przez angielskiego przewoźnika Deacons. Koncepcja zamówienia jest prosta: zwiększenie możliwości rozmieszczania materiału w naczepie, co powinno zapewniać wyższy dochód.
Firmy Kraker Trailers i Deacons nie są sobie obce. Przewoźnik ten dokonał już zakupu 7 naczep wyprodukowanych w zakładzie Axel (zarówno nowych, jak i używanych). Dostawa CF-200 z chłodnicą została zrealizowana w minionym czerwcu. Jak wyjaśnia Stephen Collins, przedstawiciel Kraker Trailers w Zjednoczonym Królestwie: „ Naczepa dla Deacons wyposażona jest w urządzenie chłodzące Thermo King SLX400-50 Cooler. Naczepa to model CF-200, jednak z izolacją plandeki i wgłębień w płytach ścian bocznych. Koncepcja ta ma zapewniać wyższy poziom wielofunkcyjności naczepy. Deacons może teraz przewozić szeroki asortyment produktów, od wyrobów Vrac po biomasę, a także produkty recyklingu i palety, nie wyłączając wyrobów wrażliwych na temperaturę, od tej pory z wykorzystaniem tej samej naczepy.” Jest to niemożliwe z naczepą CF-ISO, ponieważ całkowicie izolowane ściany boczne naczepy tego typu nie są odporne na transport cięższych materiałów masowych, jak np. złom. Naczepa zbudowana dla Deacons stwarza wielką alternatywę w transporcie ładunku chłodzonego, choć idealnym rozwiązaniem dla prawdziwego przewozu w warunkach specjalnych (mrożonek) pozostaje CF-ISO, gdyż zmodyfikowana wersja CD-200 nie nadaje się do transportu wyrobów mrożonych.
Deacons zajmuje się przewozem produktów „suchych” z Anglii na kontynent europejski, w drodze powrotnej wożąc do Zjednoczonego Królestwa towary takie, jak czekolada, warzywa i owoce. Tym sposobem, wykorzystując jedną naczepę CF-200 z chłodnicą, może obsługiwać wszystkie rynki.