Kraker Trailers konstruuje dla Bowie przyciągający uwagę zestaw Eurocombi z ruchomą podłogą

Pojemność ładunkowa i ciężar odgrywają główną rolę

Zastosowanie zestawów Eurocombi, inaczej zwanych LHV (ang. Long Heavy Vehicle, czyli długi i ciężki pojazd), oferuje nowe możliwości dla sektora transportowego. Jedną z firm, która natychmiast dostrzegła te możliwości, jest Bowie. Kraker Trailers skonstruował dla Bowie zestaw Eurocombi z ruchomą podłogą, który pod każdym względem zwraca na siebie uwagę.

Bowie, mając ponad 60 lat doświadczenia w transporcie materiałów budowlanych, a także w przetwarzaniu i logistyce odpadów, jest przekonany o sile innowacji i między innymi dlatego wybrał Eurocombi od firmy Kraker z ruchomą podłogą. W Holandii dopuszczalne są zestawy Eurocombi o maksymalnej pojemności 150 m3 i łącznej masie 60 ton. Maksymalna długość zestawu Eurocombi wynosi 25,25 m, podczas gdy obecnym standardem dla pojazdów ciężarowych jest 18,75 m. To wszystko sprawia, że zestaw Eurocombi może jednorazowo przewieźć do 50% więcej ładunku.
Skonstruowany przez Kraker Trailers zestaw Eurocombi składa się z następujących zespołów: skrzyni ładunkowej długości 8 m zamontowanej na krótkim, rozsuwanym podwoziu z dwoma szeroko rozstawionymi osiami, do którego dołączone jest siodło do podczepiania następnej naczepy. Tę część nazywamy w Kraker Trailers „łączem”. Do zamocowanego do rozsuwanego podwozia siodła może zostać podczepiona naczepa o długości 13,6 m z ruchomą podłogą.
„Stosowanie zestawu Eurocombi jest zgodne z koncepcją społecznie odpowiedzialnego biznesu”, mówi Roel Bontrup, dyrektor handlowy firmy Bowie, „a to ma w Bowie wysoki priorytet. Potrzeba zrównoważonego rozwoju staje się coraz większa. Nie tylko w zakresie surowców czy produktów końcowych, ale także transportu towarów. Jak przewozić w sposób najbardziej przyjazny środowisku?”. Odpowiedzią Bowie na to pytanie jest m.in. zastosowanie zestawu Eurocombi. „Obliczyliśmy dokładnie, co taki zestaw pod względem finansowym oznacza  dla naszej firmy.” W Bowie nic nie pozostawia się przypadkowi. W firmie działa wewnętrzna komisja ekspercka, która stale bada procesy biznesowe i zasoby materialne. „Ciągle szukamy nowych możliwości ulepszeń, nie tylko pod względem wydajności, lecz także zrównoważonego rozwoju i komfortu kierowcy. Innowacyjność jest w Bowie kluczowym czynnikiem.”

Wynikiem współpracy są pojazdy, które są „gotowe”.
Jan Tauber z Bowie jest przekonany o jakości naczep z ruchomą podłogą firmy Kraker. Czasami rolę odgrywa przypadek, tak wynika z opowieści Taubera o początkach współpracy z Kraker Trailers, trwającej już pięć lat. „Mieszkam w Limburgii, ale moje korzenie leżą we Flandrii zelandzkiej. Z tej części Holandii pochodzi moja rodzina, która już od kilku pokoleń prowadzi firmę transportową. Odwiedzając pewnego razu Flandrię zelandzką, przejeżdżałem obok firmy Kraker Trailers. Zaciekawiony wystawionymi na parkingu, przygotowanymi do wydania naczepami, zatrzymałem się i dokładnie się im przyjrzałem. Moją uwagę przyciągnęły natychmiast szczegóły wykonania, które były inne i lepsze niż w naczepach z ruchomą podłogą innych producentów. Po oprowadzeniu po fabryce w Axel przez jej właściciela i jednocześnie dyrektora Jana de Krakera nabrałem przekonania do fachowości i jakości Kraker Trailers.” Jan Tauber podzielił się swoimi wrażeniami ze współpracownikami w Bowie i podjęto decyzję o zamówieniu 4 naczep z ruchomą podłogą. Cały proces od zamówienia do dostawy przebiegał w ścisłej współpracy ze specjalistą ds. sprzedaży Rico Koopsem. „Współpraca z Janem i Rico jest dla mnie dużą zaletą”, kontynuuje Tauber, „mówią to, co robią, i robią to, co mówią. Nie obawiają się przyznać, jeśli coś wymaga poprawy, i naprawdę biorą pod uwagę nasze sugestie.”
Kontakty pomiędzy Bowie i Kraker Trailers nie zostały przerwane po pierwszym zamówieniu i kiedy Jan Tauber zobaczył zestaw Eurocombi z Kraker Trailers na rynek skandynawski, zadzwonił do Rico. „Bowie poprosił Kraker Trailers o skonstruowanie zestawu Eurocombi, który odpowiadałby potrzebom Bowie.”
Taki pojazd musi oczywiście spełniać także określone przepisy prawne.
Dzięki wyposażeniu przez Kraker Trailers zestawu Eurocombi w oś wleczoną na podwoziu łączącym spełnione zostały wszystkie wymogi dotyczące ścieżki jazdy.

Spójna polityka rządów
Zastosowanie zestawów Eurocombi umożliwia wydajniejszy i bardziej przyjazny środowisku transport. Jednakże nie wszystkie kraje europejskie dostrzegają w wystarczającym stopniu zalety tych zestawów. Strukturalne zastosowanie pojazdów Eurocombi jest dozwolone tylko w Skandynawii i obecnie w Holandii. W Belgii i Niemczech ich zastosowanie znajduje się jeszcze w fazie eksperymentów, podczas gdy Anglia i Austria podjęły ostatecznie decyzję o niedopuszczeniu tych długich i ciężkich pojazdów. W celu zapewnienia maksymalnej opłacalności zestawu Eurocombi konieczne jest, aby jego zalety zostały zauważone także w otaczających nas krajach. Bowie podejmuje w tym celu dużo wysiłków. Firma stara się stale zwrócić uwagę na korzyści tego rodzaju pojazdów, zwłaszcza w Niemczech dla celów transportowych zakładów wykorzystujących biomasę i fabryk płyt wiórowych.

Przyciągający uwagę wygląd
Zestawu Eurocombi firmy Bowie nie da się nie zauważyć. Nie tylko ze względu na jego długość, ale także z powodu charakterystycznych barw Bowie. „Umieszczone na zestawie napisy dodatkowo podkreślają zaangażowanie Bowie w działalność zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.”