Jak działa czujnik ciśnienia powietrza w oponach?
![]() |
Etap 0 - czujnik przed instalacją
|
|
![]() |
Etap 1 - instalacja Czujnik jest nakręcany na trzpień. Proces instalacji wymaga nakręcenia go mocno, aby mógł być ustawiony prawidłowo. Powietrze otworzy zawór i z odpowiednim ciśnieniem przepłynie przez urządzenie aż do komory odniesienia. |
|
![]() |
Etap 2 - MONITORING Czujnik jest mocno zakręcona na trzpieniu. Górny zawór i uszczelka w pokrywie zaworów dokona szczelne połączenie. Optymalne ciśnienie opony jest zapamiętane (uwięzione) na stałe w wewnętrznej komorze odniesienia. Jednak czujnik poniżej komory odniesienia monitoruje aktualne ciśnienie opon. Czujnik jest teraz w zwykłym stanie, ciągle monitorując ciśnienie w oponach bez użycia energii z baterii. |
|
![]() |
Etap 3 - Ostrzeżenie Jeśli ciśnienie w oponach spadnie poniżej punktu optymalnego. Ze względu na wyższe ciśnienie w komorze odniesienia (zapamiętane podczas instalacji), pojawia się nacisk na podkładkę baterii, dochodzi do kontaktu i urządzenie zaczyna migać. Dioda będzie migać aż ciśnienie w oponie zostanie skorygowana do ciśnienia pierwotnego. Uwaga: Czujnik nigdy nie ostrzega o nadciśnieniu, ponieważ normalnym jest zjawisko, że rozgrzanie opony zwiększa nieco panujące w niej ciśnienie. Czasami podczas specjalnej sytuacji właściciel zdecyduje się zwiększyć ciśnienie w oponach na wyższe niż regularne (holowanie przyczepy lub dodatkowy ciężar na pojeździe). Czynność ta nie zmieni pierwotnych ustawień wyzwalania. Komora odniesienia jest już zamknięta, ustawiona na odpowiednie ciśnienie, więc nie ma na nią wpływu taka tymczasowa sytuacja. Poziomem ostrzegawczym zawsze będzie ciśnienie panujące w oponie podczas pierwszej instalacji. |