Ledowy czujnik ciśnienia w oponach

Ledowy czujnik ciśnienia opon to małe lekkie urządzenie, które nie wymaga konserwacji. Urządzenie samo kalibrujące które miga gdy opona jest słabo napompowana.

Urządzenie monitoruje ciśnienie  w oponach, aby utrzymać optymalną wydajność, zwiększyć bezpieczeństwo jazdy i zmaksymalizować żywotność opon. Optymalne ciśnienie w oponach to również oszczędność paliwa.

 

Wow, co to właściwie jest?

Jest to proste urządzenie, które zaczyna migać, gdy ciśnienie w oponach spada poniżej określonego poziomu. Dodatkowo jest tak małe (około 24mm x 13.5mm)       i lekkie (ok.  11g), że nie będzie miało praktycznie żadnego wpływu na wyważenie koła czy wygląd pojazdu. Umieszczone w środku baterie sprawiają że urządzenie jest w 100% samowystarczalne. Bardzo wydajne baterie pozwalają by urządzenie pracowało  3-4 lata w trybie czuwania  lub ponad 3 tygodnie ciągłego migania. Urządzenie bardzo wytrzymałe, szczelnie zamknięte, przystosowane do pracy w najtrudniejszych warunkach. Obudowa wykonana ze stali nierdzewnej, a soczewka jest z poliwęglanu.

Jakie są korzyści?

Niezależne testy wykazały, że z tej małej inwestycji są ogromne oszczędności.

Ważnym aspektem jest samo kalibracja  –  przy pierwszym montowaniu na trzpieniu opony urządzenie zapamiętuje ciśnienie w oponach. Czujnik zostaje skalibrowany i nie wymaga resetowania.

Wersja samochodowa pasuje do każdego rodzaju tego typu pojazdów na rynku, lekkich ciężarówek lub SUV (Zakres ciśnienia 10-70 psi, lub 0,7-5.0 bar )

Wersja truck pasuje do każdego wózka, RV, kempingu  lub innych ciężkich pojazdów (zakres ciśnienia 60-170psi, lub 4.0-11.0 bar)

Ponieważ tylko dwie wersje pokrywają zakres ciśnienia w oponach między 10-170psi (0.7-11.0 bar), nie ma potrzeby posiadania dużych zapasów różnych czujników.

Czujnik może być kalibrowany do dowolnego ciśnienia opon między 10 a 150psi.

Czy łatwo jest zamontować?

Czujnik jest prosty w użyciu, jego montaż i wykorzystywanie nie wymaga żadnej wiedzy technicznej. Ponieważ czujnik jest samo kalibrujący, nie potrzebuje dalszej obsługi po jego zamontowaniu.

Zestaw czterech diod może być zainstalowany w ciągu kilku sekund i nie wymaga przeszkolonego technika.

Do zainstalowania urządzenia nie potrzebujemy żadnych wierceń  lub innych modyfikacji samochodu, które mogłyby potencjalnie spowodować utratę gwarancji. Przed instalacją upewnij się tylko, że opona ma właściwe ciśnienie, a kalibracja sama się odbędzie.

Czy jest to łatwe w użyciu?

Czujnik LED jest specjalnie zaprojektowany, tak by był prosty dla użytkownika. Nie wymaga żadnych narzędzi ani umiejętności technicznych podczas instalacji.

Jedynym warunkiem jest to, żeby bezpośrednio przed montażem  ustawić ciśnienie w oponach na odpowiednim poziomie. Czujnik zostanie automatycznie skalibrowany do ciśnienia podczas montażu.

Jeśli ciśnienie w oponach spadnie o 4psi lub więcej  czerwona dioda LED na górze urządzenia zacznie migać, wskazując na spadek ciśnienia w oponach poniżej skalibrowanych ustawień. Jest to znak, że oponę trzeba dopompować bądź uszczelnić.

Czy jest to bezpieczne?

Czujnik ciśnienia opon jest całkowicie bezpieczny w użyciu. Urządzenie jest w ciągłej produkcji od 2004 roku i ciągle udoskonalane. Oto kilka praktycznych rad i pytań związanych z bezpieczeństwem na które odpowiadaliśmy przez lata.

Wyważenia kół: Nie doświadczyłem żadnych problemów z układem kierowniczym czy wyważeniem kół po instalacji czujnika LED. Jednak  polecam wyważania kół z zainstalowanym czujnikiem ciśnienia.

Zawór opony: Musisz upewnić się, że trzpień zaworu nie jest na tyle długi, że po zamontowaniu czujnik LED wystaje dalej niż do krawędzi (brzegu) opony. Zapobiegnie to uszkodzeniom czujnika podczas parkowania blisko krawężnika lub podczas korzystania z pewnego rodzaju myjni maszynowych. Gdy kupujesz nowe opony, zawsze zalecam wybrać krótki trzpień zaworu. Jeśli planujesz jeździć przez dłuższy okres powyżej 150km/h zalecamy użyć trzpieni metalowych. Podczas wewnętrznych testów w laboratorium przy zastosowaniu nadmiernie długiego trzpienia gumowego byliśmy wstanie wykryć jego zmęczenie po 30min przy 300km/h. Przy krótkich trzpieniach nie zaobserwowano żadnego zmęczenie, ale nadal polecamy trzpienie metalowe przy jeździe powyżej 150kmh.

Szczelność: urządzenie jest całkowicie szczelne,  i nigdy nie będzie przeciekać. Nawet przy uszkodzeniu soczewki, korpus urządzenia zostaje całkowicie szczelny.

Wpływ na elektronikę samochodową: Czujnik ciśnienia posiada swój własny obwód i całkowicie zamknięty akumulator zasilający. Dlatego też nie wydziela  żadnego promieniowania, sygnałów radiowych, czy pól elektromagnetycznych, które mogłyby wpływać na działanie ABS, mapowanie silnika lub inne elektroniczne podzespoły w Twoim samochodzie.

Jak trwałe jest mocowanie czujnika na zaworze?

Czujnik  LED jest wstanie wytrzymać nawet najtrudniejsze sytuacje. Był on testowany w każdych warunkach pogodowych i warunkach jazdy, włączając pokryte solą drogi. Korpus jest wykonany z jasnej stali nierdzewnej, a korek wykonany z przezroczystego poliwęglanu.

Potrafi wytrzymać działanie wszystkich tradycyjnych rozpuszczalników do mycia pojazdów. Jednakże niektóre silne środki chemiczne mogą wpływać na jasność obiektywu poliwęglanowego.

Czujnik jest całkowicie zamknięty, a zatem żadna wilgoć, kurz brud nie dostanie się do jego wnętrza.

Jak długo to będzie działać?

Czujnik nie wymaga żadnej konserwacji.

Żywotność baterii wynosi ok. 3-4 lat w trybie czuwania (przy prawidłowym ciśnieniu w oponach) lub 3 tygodni ciągłego migania (przy nieprawidłowym ciśnieniu w oponach)

Proponujemy, aby od czasu do czasu sprawdzić funkcjonalność i stan baterii. W tym celu wystarczy odkręcić korek. Po odkręceniu nasadka będzie migać, wskazując, na prawidłowe działanie czujnika. Jeśli miganie jest słabe, lub jeśli czujnik nie miga, oznacza to, że bateria jest zużyta. Jeśli widoczny jest jasny błysk ponownie zamontuj urządzenie na trzpieniu.

Czy masz jakieś inne pytania? Proszę sprawdzą naszą sekcje FAQ!